torsdag 9. mai 2013

Lue til mannen

Mønster: strikket ut i fra bildet av denne lua
Garn: 45 g Lerke
Pinne: #3 eller 3,5

Jeg har tatt utgangspunkt i erfaringer fra forrige lue i dette garnet, kombinert det med inspirasjon (eller om du vil: nesten regelrett kopiering) fra denne lua - og så strikket jeg avgårde og håpte det skulle bli brukendes. Og det ble det.  Min vri går motsatt vei av "orginalen". Skal jeg strikke den igjen så har jeg skrevet i klokeboken hvilke endringer jeg da skulle prøvd ut.



Det var ikke kjæresten som skulle få denne. Men når den var ferdig - og han måtte være modell - så likte han den så godt at den ble hans allikevel (og siden den forrige han fikk faktisk ble litt stor.. så var det kanskje på sin plass). 



1 kommentar:

  1. Så flott den ble, alltid kjekt og gi når det faller i smak :)

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)