søndag 3. februar 2013

Rester og gjenbruk

Slik gjør du det:
- bli inspirert
- finn en hermetikkboks
- plukk ut noen garnrester i forskjellige farger.Jeg valgte å kobinere en Hitchiker-rest, litt fra Still    lighten og diverse babyullrester fra resteglasset.
- sett i gang å hekle, for eksempel dette mønsteret
- hekle det hele sammen etter innfallsmetoden

Vips, så har du en penneholder som ikke er lik noen andres.


Jeg skulle prøve å hekle sammen på denne måten, men jeg forsto det visst ikke helt (når jeg kikket på linken omigjen nå, så oppdaget jeg i hvertfall en detalj som jeg overså sist..). Det ble i stede små ruter i hver siden, så da valgte jeg å ta igjen det øverst også. Så nå står penneholdern og garnresteglasset mitt å pynter opp på arbeidsbordet mitt :)

8 kommentarer:

  1. Fin og fargerik pynt, i tillegg til en lur måte å bruke opp restegarn :)

    SvarSlett
  2. Så flott det ble, ha en fin kveld hos deg!

    SvarSlett
  3. Kjempesøt og dekorativ penneholder! Takk for linken :)

    SvarSlett
  4. Så fin! Å så smart. Må bare lære meg å hekkle først :)

    SvarSlett
  5. Så mye fint det har dukket opp i bloggen din i det siste! De støvlevarmerne var helt supre, og restegarnsprosjektet var kjempe fint. Man må være litt oppfinnsom;)
    Ha en fin og produktiv uke ;)

    SvarSlett
  6. Veldig fin og artig ide som ble flott gjennomført!

    SvarSlett
  7. Så flott og dekorativt det ble!
    Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  8. De ble fine! Dekorativt og morsomt. Jeg har et Norges-glass med smånøster og pinner i stående på pynt, blir i godt humør av å se på det. :)

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)