torsdag 7. juni 2012

Jeg syr!

Jeg syr, altså har jeg endelig kommet meg fra "inspirert" til "gjennomføre"-stadiet. For en stund siden surfet jeg rundt og kom over denne bloggen. Hun linket både til Timotei sin sirkelpung, som jeg har sydd her, og for bøkene Lappedrøm og Made by me. Begge bøkene ble lånt og ligger nå på stuebordet. Nå er enda to sømbøker lånt, så jeg har mye inspirasjon liggende ;)


En venninne av meg hadde bursdag, så da fant jeg fram stoffene min og begynte å kombinere noe som skulle bli en gave. Ente opp med å lage en hybridsminkepung (litt fra sirkelpungen og litt fra Lappedrøm) i oransj og rødlillatoner, og med selvlagde skråbånd. For å skjule kanten inni brukte jeg fransksøm.

Den ble lagd litt etter innfallsmetoden, og ble derfor ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg trenger å øve mer på å få det fint ved glidelåsen i sidene, og selv om jeg ville ha striper med ulike tykkelser så kunne det vært mer planlagt. Og pyntesømmene kunne også vært mer gjennomtenkt. Skråbåndkanten fikk jeg til bedre enn på sirkelpungen, så jeg lærer jo litt fra gang til gang ;)

1 kommentar:

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)