torsdag 5. januar 2012

Julegaver, del 2 - hals

Mønster: Hals fra Garnstudio
Garn: ca 50 g Kidsilk, dobbelt garn
Pinne: # 6


Hals fra Drops Hals fra Drops


Jeg tullet en del før jeg fikk dreisen på patentstrikk. Jeg strikket rundt og rundt, men ville prøve fram og tilbake allikevel. Jeg strikket frem og tilbake og prøvde mønsteret mange ganger, uten å få det til å bli riktig. Tilslutt jeg endte opp med rundt og rundt slik jeg startet med, men med en vri ekstra eller for lite (jeg skrev det opp en plass, men jeg husker ikke i hodet hva jeg gjorde..) for å gjøre det lettere å strikke.

Ikke sjekket jeg strikkefastheten heller, så enten var jeg eller oppskriften helt på bærtur. For selv om jeg la opp 30 masker mindre enn oppskriften sa, så ente halsen opp 20 cm lengre enn den skulle. En naturlig konsekvens av dette var at den ikke ble like bred som jeg trodde, siden garnet tok slutt.. Så den ble størrelsesmessig litt annerledes enn ønskelig, men den er jo brukende lell. Og veldig myk!!



3 kommentarer:

  1. Den halsen ble da helt perfekt! Har en datter som maser om en slik stor og vid hals, må se om det blir et prosjekt etter Mariusen i mannestørrelse jeg holder på med :)

    SvarSlett
  2. En nydelig hals syns jeg det ble jeg:))

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)