mandag 3. oktober 2011

Gjenfødte sokker


Man har et par utslitte favorittsokker og et garnnøste i samme farge. Hva gjør man? Jo, man plukker opp masker på brøte, rett ovenfor de sammentovede omgangene, klipper av den slitte delen og strikker - med det ene single nøstet som ikke ble brukt første gangen - favorittsokkene sine en gang til. Og vips så er man blitt kvitt et "problemnøste" og favorittene er litt nærmere evig liv.


Første gang de ble vist fram var i mai 2009, så de er faktisk brukt i to sesonger. Ikke rart de var slitt, jeg har jo brukt den mange ganger i uka i to vintre. Jeg liker fargene, så at de får et lengre liv passer meg godt. For når man bruker ullsokker hver dag, hele vinteren, så er det jo gøy med farger. Og for at de skal matche de ulike antrekkene så må man ha noen i forskjellige farger, derfor har jeg røde, lilla og gråe sokker, og sokker med bølger, striper og selburoser. Jeg <3 ullsokker!

Ullsokkdiggende

5 kommentarer:

  1. Kjempefine sokker, og veldig fornuftig gjenbruk av bråt og det ene nøstet. Et godt tips!

    SvarSlett
  2. Fine sokkar :) Har måtta lappa mine eigne sokkar slik også, dei blir mykje brukt for å sei det sånn :P Ullsokkar er ein av tinga du aldri får nok av! :)

    SvarSlett
  3. Smart! Nye sokker uten å måtte strikke et helt nytt par, det kan jeg like. Ullsokker blir fort slitt synes jeg, og særlig favorittsokkene så klart...

    SvarSlett
  4. Ullsokkene er kjempe fine :)
    Du er flink kjære frøken :)
    Gleder meg til jul da jeg får treffe deg igjen. Håper alt står bra til.
    Klemmer i fleng

    SvarSlett
  5. Så lurt. Mye finere enn å stoppe, nå ser de jo helt nye ut. :)

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)