mandag 15. august 2011

Lykken er (snart) hverdag


Jeg er tilbake i Trondheim og gleder meg over at jeg snart skal begynne på jobb igjen. Ny jobb til og med, og det blir jo spennende. Jeg koser meg med å finne ting jeg "trenger" å ha i fryseren på tilbud, med å fylle opp kjøleskapet og rydde vekk kofferter og andre ferie-ting. Regnet ute gjør meg ingenting, for jeg har lånt lydbøker på biblioteket og sitter å strikker prøvelapper på Still light-tunikan, endelig, og lurer på begynne enda en del i nevøprosjektet.

De siste feriedagene skal brukes til å handle notatbøker og innmat til 7 sans, for det trenger man når man skal begynne på jobb, komme tilbake i hverdagsrutine og - forhåpentligvis - litt strikking. Ofte er kneika for min del å begynne på et nytt prosjekt, selv om ferdigstillelsen også kan være utfordrende (kneika til Still lighten var først "mmh hvor lang vil jeg ha den" (det har jeg utsatt å bestemme til senere, hehe..), så var det skal jeg bruke pinne # 2,5 eller 3 - jeg ender nok med 2,5). Jeg skal finne fram pinner og sette i gang, så kommer det nok en oppdatering om det også, sånn etter hvert..

Bilde er tatt tidligere i sommer, og viser skjønne Trondheim.

Jeg gleder meg til hverdagen begynner, og trodde faktisk jeg hadde skrevet et innlegg om det.. Men der tok jeg visst feil. Uansett, hvor kjedelig hadde ikke ferie vært om vi ikke hadde hatt hverdager? Så selv om late og deilige feriedagene er fint, så er det deilig å komme tilbake til rutiner og forutsigbarhet, til jobb og kollegar og til middagsretter man har tid til å lage fordi man ikke nyte alle solstrålene ute.

Hva er det med hverdagen som gleder deg? :)


4 kommentarer:

  1. Vi trenger hverdagene :) Jeg ønsker deg en god start og en fin uke!

    SvarSlett
  2. Lykke til med ny jobb! :)

    Eg har akkurat strikka eit par av babyselbuvottane du har laga mønster til. Du kan sjå dei i bloggen min om du vil. :)

    SvarSlett
  3. Oysann, ny jobb.. Så spennende, da!
    jeg er også mest glad i hverdager. da vet man ligsom hva som skjer, og som regel går mye av seg selv. Og så kan jeg glede meg over de dagene som jeg har fri!!!
    Lykke til med jobben.
    Klem

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)