onsdag 14. april 2010

Kreativitet i overflod

For tiden bobler det over av ideer og kreativitet - inne i hodet mitt! Jeg har litt problem med å få teori ut i praksis, men i teorien er jeg i hvertfall fantastisk kreativ for tiden. Det viser kanskje at det ikke alltid er tanken som teller... Alle lappene, alle fargen og alle sømmene inne i hodet mitt kan faktisk ikke brukes på bordet verken som påskeløper eller juleduk. Men jeg håper og tror at det blir. Jeg er i hvertfall et skritt nærmere et ordentlig prosjekt for jeg har nemlig vært å handlet stoff! Og da mener jeg ikke den helsefarlige sorten - selv om det kanskje er en definisjonssak ;) La igjen 650 plastikkkroner hos Quiltegården i helgen (var innom en eller annen blogg og oppdaget at det var en stoffbutikk her i byen jeg rett og slett ikke ante at fantes), så nå er det bare litt motivasjon til å sette i gang som mangler. For i hodet har jeg flust av planer, på papiret har jeg mange ideer, på puffen har jeg flere stoffer, i rotekroken det nødvendige utstyr og på bordet en symaskin... men dagen er lyse og timene for få. Men en gang før neste jul og før neste påske, har jeg all grunn til å tror at jeg skal få tid og ro til å lage påskeløper og juleløper til hytta, en lys løper eller to til både leilghet og hytte.

Uansett, nyt vårdagene - og den som lever får se! :D


7 kommentarer:

  1. Det er bra med ideer i hodet ;) Og så håper jeg at jeg får se resultatet når du kommer så langt!

    Ha en god vårkveld!

    SvarSlett
  2. Planlegging er halve arbeidet! ;)Gleder meg til å se resultatet. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Heisann
    Å, sånn har jeg det hele tiden. Bobler over av ideer, har utstyret liggende, men så er det tiden eller anledningen, da.....
    Men tenk bare på dem som ikke har slike ideer som oss....Hva driver de med, mon tro? Det er jo et privilegium å være kreativ!
    Hos oss hadde vi strikkecafe i går. Du er hjertelig velkommen til en titt...

    SvarSlett
  4. Kanskje det er våren som gjør noe med kreativiteten? Jeg kjenner også at det bobler. Blir spennende å se hva du skal lage av disse fine stoffene.

    SvarSlett
  5. Så fine stoffer du har skaffet :) Jeg så salg på det selv for ikke så lenge siden og ville gjerne kjøpe, men mangel på både penger og symaskin gjorde at jeg ikke tok steget videre. Men strikkegleden holder jeg i gang - bedre enn ikkeno! :)

    SvarSlett
  6. hihi, slik er jeg også. jeg har masse idèer når det gjelder skriving, maling, tegning, hekling, fotografi..ja, you name it..men får liksom ikke helt tiden til å strekke til for min egen del. kansje jeg burde skrive ned alle idèene som dukker opp i hodet mitt? håper du får en kjempefin helg :))

    SvarSlett
  7. Du kan godt få være med på søknaden min om flere timer i døgnet. Kanskje vi får det igjennom til slutt, hvis vi blir mange nok. ;)

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)