lørdag 10. april 2010

Høyt dingler de..

..disse to hyllehønene jeg aldri rakk å vise fram før påska var over. De var ferdig strikket, tovet, pyntet og stappet før jeg dro hjem på påskeferie. De har sittet på hylla på hytta og kikket på oss hele den uka vi var der, og nå er de på feriekoloni inni det ene skapet helt fram til neste år. Mange strikket slike høner for et par år siden, jeg kom aldri så langt den gangen. Dessuten var jeg jo aldri hjemme i leiligheten i påsken, og hjemme i Romsdalen har jo familie og svigerfamilie egen påskepynt. Men nå har vi jo egen hytte og DA kan jeg lage hyllehøner og påskeløpere og julebrikker og all den andre pynten som jeg ikke har hatt bruk for før :) Så nå bobler det av kreative ideer og planer inne i hodet mitt - hvor mange som blir til virkelighet, se det er en helt annen sak...

Litt fakta: mønsteret er fra Sandnes garn. Kjøpte et ark med to oppskrifter, fulgte den bare delvis siden a) jeg ikke hadde lyst på så høye hyllehøner og b) jeg brukte Viking et-eller-annet-ren-ull med færre løpemeter. Brukte akkurat et nøste på disse to hønene som er ca 21 og 20 cm høye, tror jeg. Brukte restegarn, tilfeldige knapper, noen perler og litt stoff til å pynte hønene.
Voila - høner som småkakler på hylla :)



6 kommentarer:

  1. Herlig gjensyn med gammel slager.

    SvarSlett
  2. Skikkelig morsomme høner!

    SvarSlett
  3. Søte høner :) Har tatt ned det meste av påskepynten i dag og gått over til blomster- og hageaktiviteter ;)

    Ha en god kveld!

    SvarSlett
  4. De der hønene er så koselige. Neten litt synd å rydde dem bort helt til neste år.

    SvarSlett
  5. heisann
    Artige høner, men jeg er ikke så påskete av meg, så jeg lar datteren stå for pynten her i huset.
    Heldige deg som skal til Barcelona i mai. Jeg er sikker på at du rekker å se litt innimellom jobbingen.
    Hold deg unna ramblaen og gå heller på oppdagelse i gamlebyen. det er mye mer sjarmerende, og har masse små butikker og små barer hvor du kan slukke tørsten og kanskje ta deg en liten tapas før du går videre. Men gå på markedet (det ligger på Ramblaen)Markedet er min favorittplass i den byen!!!

    SvarSlett
  6. Herlig å kunne ha sitt eget sted i feriene tenker jeg. Flotte høner som sikkert trives på feriekoloni til neste år.

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)