søndag 29. november 2009

Blueb... eh Greyberry waffel- sokker

Mønster: Blueberry waffel-sokker, strikket fra tåen og opp
Garn: 100 g Perfect
Pinne: Knit Pro Harmony Wood rundpinne # 4

De sier det er en første gang for alt. På disse sokkene har det vært første gang for flere ting: Blueberry Waffel-mønsteret, magic loop-teknikken og hæl på en ny måte. Hadde to nøster Perfect og for å få utnyttet de best mulig valgte jeg å strikke dem fra tåen-og-opp. Ville ikke strikke hæl med forkortede rekker, så jeg søkte rundt og fant en forklaring hos Guri som jeg brukte. Rotet litt med antall masker og omganger, men etter å ha rekket opp en gang (og skrevet ned et par tips til neste gang) så ble det da en brukende hæl. Så var det bare å strikke til det ikke var mer garn igjen. Som dere ser på det ene bildet så var det akkurat passe med garn ;) De kunne kanskje vært litt lengre, men det var ikke så nødvendig at jeg gadd å sprette et nytt nøste. Da er det bare å renskrive notatene mine, så har jeg en grei framgangsmåte neste gang jeg skal strikke slike sokker :)

Blueberrywaffel- sokker

Så var det noen, Ninne var det kanskje, som lurte på hva jeg synes om de nye pinnene mine. Har brukt rundpinne # 4 til sokkene og vil si meg fornøyd med investeringen. God spiss, garnet sklir lett og wiren er myk og god. Helt klart bedre enn de jeg hadde fra før :)

3 kommentarer:

  1. Så fine sokker. Og så mye nytt du har gjort på samme gang.
    Har et par blueberry wafle sokker som ligger som ufo hos meg...

    SvarSlett
  2. De ble kjempeflotte! Greit å ta mye nytt på en gang ;) Elsker mønsteret, bruker det mye selv for tiden.

    SvarSlett
  3. Så flotte sokker! Ønsker deg en fortsatt god søndag.

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)