lørdag 21. februar 2009

Prosjekter på pinnene

I januar lagde jeg en liste over ting jeg hadde lyst eller tenkt til å strikke. Ser ut som jeg faktisk har fått gjort unna noe allerede. Det med fet skrift er jeg ferdig med, og det med kursiv er det jeg har mest lyst til å strikke eller som jeg av andre grunner bør prioritere. Jeg strikker ikke nedover listen, selv om det kan se sånn ut. Men jeg har nok skrevet listen ut i fra hva jeg burde strikke ; gaver, bestillinger og ting jeg trenger før vinteren er over.

Har kjøpt garn til hanskene og Gemma-beret, men har ikke begynt enda. Hanskene var ikke like lett som jeg hadde trodd, forholdsvis omfattende oppskrift, på engelsk, og strikkefasthet som jeg ikke helt finner ut av. Har begynt på pannebåndet til mamma, men usikker på om jeg har nok garn.. Så vi får se hva det blir til :) God helg!

- gjøre ferdig Adamas-sjal, til meg selv
- pulsvarmere som matcher sjalet over, til meg selv

- pulsvarmere i Fabel, bestillingsgave

- ullsokker, gave

- ullsokker, bestilling
- lady wannebe-hansker, i hvertfall til meg selv om ikke flere
- gemma-beret, til meg selv
- tovede selbuvotter, til meg selv
- rillevotter som hekles sammen, bare for gøy
- selbu- og estiskinspirerte votter, har bare lyst å prøve mønstrene
- russesokker, til svigermor
- shetland triangle-sjal, til meg selv
- pulsvarmere som matcher sjalet, til meg selv
- sjal i regnbue-kauni, i gave
- diverse sokkemønster med ukjent mottaker
- malin-genser
- babysokker, greit å ha liggende til gave
- babyvest og sokker, gave
- pulsvarmere med perler, for å bruke opp en rest

Nye ting:
- Liesl-jakke
- pannebånd til mamma
- lue, bestilling

1 kommentar:

  1. Her var det mange spennende prosjekter å glede seg til! =)

    Jeg synes forrsten at den lille sjalsnålen bestefar lagde var så knallfin, at jeg har forhørt meg med svigerfar om ikke han har lyst til å lage noe liknende til meg... *ler* Eller knapper i tre f.eks. =)

    *krysser fingre, labber og tær for at det dukker opp noe etterhvert* =)

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)