lørdag 16. august 2008

Decluttering IV

Decluttering går ut på å kaste, gi vekk/selge eller redesigne ting man ikke bruker. Les mer om det her eller i tidligere innlegg.

Klær - jeg har gått gjennom noen av skuffene til kjæresten - og fikk lov, om enn ikke veldigoverbevisende, til å sende av gårde et par plagg. Fant en genser hos meg også, men regner med at det kan bli litt mer etter hvert. Dette skal avgårde til Fretex.

Image Hosted by ImageShack.us

Og når jeg først driver å får unna "rot", så må det være et poeng at jeg ikke drar leiligheten full så snart jeg er ferdig. Derfor skal jeg prøve å ikke kjøpe klær resten av året så sant det ikke er noe jeg virkelig trenger. Og dersom jeg skal kjøpe noe så skal jeg prøve å få tak i klær som er økologisk og/eller fair trade. Om du er intressert så kan du lese mer om det på Etiskforbruk sine sider. Der finner du mye info om økologiske vare.

Jeg kom over en blogg for en liten stund siden om det å være en etisk bevisst bruker. Jeg fant da ut at jeg skal prøve å gjøre litt flere ting som er bra miljøet - så ikke bare skal jeg bruke stoffnett når jeg handler, jeg vil prøve å putte mer økologisk mat oppi det. Og når jeg og kjæresten skal ta fly til Oslo neste månede så skal jeg via "Mitt klima" kompensere for det. For mange bekker små gjør tross alt en stor å, eller forhåpentligvis en middels en. Kanskje kan du også gjøre små forandringer i hverdagen som gagner miljøet?

3 kommentarer:

  1. Tok å rydda opp i kleskapet og i skoskapet for eit par dagar sidan fekk kvitta meg med to fulle posar. Godt å gi vekk det ein ikkje treng til fretex. Børr ta ei lita opprydding når eg kjem til oslo også. Har alt for mykje skapfyll. Og eg får takke for innspirasjoen til skapryddig fikk eit sparkbak etter dei siste blogginnlegga dine. :)

    SvarSlett
  2. Heilt engig i planen din om å bli en mer bevisst forbruker. Har faktisk bestilt abbonement på øko frukt og grønt i dag, får se hvordan det funker. Er ikke så flink, men vil gjerne...

    SvarSlett
  3. Juhu! Så flott å finne flere:-D
    Har forresten begynt å handle alle klær jeg kan på fretex, særlig etter å ha fått vite at de såkalte "økologiske" stygge greiene de har solgt på cubus og H&M bare er vanlige u-økologiske klær med annen merkelapp og stivere pris: ren svindel med andre ord...er veldig usikker ang sokker og truser, men har tenkt at ejg i hvert fall kan bruke knestrømper som er for slitt under som lange pulsvarmere....hehe*står på*

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en liten hilsen :)